BURSA KARACABEY İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Montessori Eğitim Felsefesini İlçemizde İlk Uygulayacak Olan Okul Karacabey Belediyesi Anaokulu

İlçemiz Esentepe Mahallesinde yeni açılmış olan Karacabey Belediyesi Anaokulu Müdürü Şenay ŞANLI okulda Montessori Eğitim Felsefesini uygulayacaklarını bildirdi. 
Montessori Eğitim Felsefesini İlçemizde İlk Uygulayacak Olan Okul Karacabey Belediyesi Anaokulu

Konuya ilişkin açıklama yapan Okul Müdürü Şenay ŞANLI "Okulumuzda öğrenci kayıtlarımız devam etmekte olup Montessori Eğitim Felsefesini ilçemizde ilk uygulayacak olan okul olmamızdan dolayı heyecanlı ve mutluyuz. Bu felsefe Maria Montessori tarafından 1907 yılında çocukları gözlemleri sonucunda kendi eğitim felsefesini kurup geliştirmesiyle ortaya çıkmıştır. Bu metod çocukların nasıl öğrendiklerini gözlemleyip, onlara yönelik materyaller üreterek iç motivasyonu geliştiren bir eğitim metodudur. Bu konuda önümüzdeki günlerde yapacağımız çalışmalar da ayrıca kamuoyu ile paylaşılacaktır." dedi.

İlçe Milli Eğitim Müdürü Emin DİNGİN "İlçemizde ilk olarak Karacabey Belediyesi Anaokulunda uygulanacak olan Montessori Eğitim Felsefesine göre eğitim yapılacağından, Montessori Eğitim Felsefesinin ne olduğunda dair velilerimiz bilgi almak amacıyla yoğun olarak Müdürülüğümüze müracaat etmekte ve kayıtlarda yoğun ilgi yaşanmaktadır. 

Karacabey Belediyesi Anaokulunun Müdürlüğümüze kazandırılmasında emeği geçen başta Karacabey Belediye Başkanı Sn. Ali ÖZKAN'a ve okulun açılışı için yoğun çaba gösteren Karacabey Belediyesi Anaokulu Kurucu Müdürü Şenay ŞANLI'ya teşekkür ederim." dedi.

Montessori Eğitim Felsefesi Nedir?

Çocuklar karma yaş şeklinde aynı sınıfta beraber eğitim görürler. Karma yaş eğitimi, sınıf içindeki küçük çocukların büyük çocukları çalışırken izlemesini ve böylece ileride yapacağı çalışmalar hakkında fikir edinmesini, hatta potansiyeline göre ileri derecedeki çalışmalara daha erken geçmesini sağlar. Büyük çocukların da küçük çocuklara yardım etmesini, onlara ders sunmasını ve böylece öğrendiklerini pekiştirmesini ve liderlik vasfını kazanmasını sağlar. Bir çocuğun bir çocuğa ders anlatması, iki tarafında daha iyi öğrenmesini sağlayabilmektedir.

Montessori çevrenin özgürlükle ilişkisini ise şöyle açıklar: "? çocuklara onların enerjisi ve fiziksel yetenekleri için, boyutlarına uygun bir çevre hazırlasalardı, çocuk özgür olabilecek ve eğitimsel problemlerin çözümüne doğru büyük bir adım atılmış olacaktı".

Montessori, eğitimcinin eğitimi ve kişiliği ile yakından ilgilenmiş ve eğitimcilerin sadece onun metotlarını kullanmalarını yeterli görmemiştir. Montessori metodunda eğitimci rolü, yeni bir zemine oturtulmuş ve eğitimciye pasiflik rolü verilmiştir. Montessori'ye göre, eğitimci, engelleri ortadan kaldıran, dolaylı yollardan bir otorite figürünü temsil eden ve çocuğun aktif olmasını sağlayan kişidir. Eğitimci, çocukla ilişkisini engelleyen zaaflarını yok etmek için, kararlı bir şekilde ve metotları da göz önüne alarak, kendini analiz etmelidir.

Montessori öğretmeni "rehber" adını alır. Öğretmenler çocukların kendi gelişimi için potansiyelini kullanma fırsatı tanır. Ayrıca hazırladığı çevrenin çocuğun ilgi ve ihtiyaçlarına karşılık vermediği zaman değişmesini de sağlamak öğretmenin görevlerindendir. Öğretmenlerin kendi içinde de birbirileriyle ilişki kurup, bilgi aktarımı sağlaması gerekir.

Montessori programındaki önemli karakteristik öğeler şunlardır:

Gerçek materyaller

Ürün değil süreç odağı

Rekabet yerine işbirliği

Spontan etkinlikler

Akran öğrenmesi

Entellektüel gelişim için duyu- motor hazırlığı

Doğal sosyal gelişim

Gelişimsel ihtiyaçları desteklemek için biyolojik temeller

Sorumlu özgürlük

İçsel motivasyon

Çocukların özerkliğini geliştirmek

Yeteneğe dayalı başarıyı geliştirmek

Montessori programlarında öne çıkan özelliklerin işlevsellik ve esneklik olduğu söylenebilir. Esneklik özelliğinin ön plana çıkmasının nedeni bireysel farklıkları temel bir unsur olarak dikkate almasıdır. Evrensel olarak yaygın bir metot olduğu için programların belirlenmesinde etki unsurlarının ağırlığı konusunda net bir söz söylemek söz konusu değildir.

Montessori felsefesini yansıtan okul öncesi eğitim programı amaçlarını şöyle belirtir:

Öğrenmeye karşı ilgi uyandırmak,

Konsantrasyon kapasitesini geliştirmek,

Çocuğun doğasındaki öz-disiplin ve bağımsızlığı desteklemek,

Çevresindeki dünyayı keşfetmesine olanak sağlamak,

Öğrenme becerilerinin temellerini atmak,

Başkalarına ve çevresine saygı duyma bilincini geliştirmek.

Montessori felsefesinin temeli; çocuğun ileride olacağı kişiyi, potansiyel olarak içinde taşıdığı düşüncesidir. Çocuğun bedensel, entelektüel ve duygusal potansiyeline tam olarak ulaşması için özgürlüğe ihtiyacı vardır. Bununla birlikte bu özgürlük, düzen ve öz disiplin yoluyla erişilecek bir özgürlük olmalıdır.

Montessori'ye göre çocuk, içi yetişkinler tarafından doldurulacak boş bir kâse değildir. "Konsantre olabilme ve uzun süre yoğunlaşabilme, irade disiplini ve olumlu sosyal davranış, öğrenme hevesi ve düzenli düşünme, hissetme ve hareket etme" özelliklerine sahipti. Bu özellikler, Montessori'ye göre ruhsal açıdan sağlıklı yeni çocuğun özellikleridir.

Drama Mh. Hasan Yurt Sk. No.10 Karacabey / BURSA - 0 224 676 11 34

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.